دانستنی های تلفن سانترال

نکته ها و باید ها و نباید های نصب و فروش تلفن سانترال در این بلاگ بحث خواهد شد.

دانستنی های تلفن سانترال

نکته ها و باید ها و نباید های نصب و فروش تلفن سانترال در این بلاگ بحث خواهد شد.

چگونه مشکل آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال

آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال


سازوکار تلفن سانترال پاناسونیک به گونه‌ای است که تجهیز آن با توجه به ظرفیت این دستگاه و تعداد خطوط شهری و خطوط داخلی شرکت انجام می‌شود. هر شرکت می‌تواند، -با توجه به سطح فعالیت و گستردگی مجموعه‌ای که دارد،- تا بیش از ۱۰۰۰ خط شهری را با استفاده از تلفن‌های سانترال، برای خود فعال کند. با این کار، تلفن سانترال نیز به با توجه به این خطوط و نصب کارت‌های خاص، قابلیت خود را با نیازهای خطوط شرکت همگام می‌سازد. تلفن‌های سانترالی که این حجم از تماس را پوشش می‌دهند، گاه با مشکلاتی مواجه شده و دچار اختلال می‌گردند. اگرچه غالب این اشکالات با اندک دستکاری رفع می‌گردد لیکن به دلیل عدم آشنایی کاربر با روند تعمیر، رفع برخی از این اشکالات گاه زمانبر خواهد بود.


برای مثال آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال یکی از گلایه‌های شایع طرح شده از سوی کاربران این دستگاه است. اگر چه بروز این اشکال گاه به دلیل بی‌دقتی فردی در هنگام نصب تلفن سانترال صورت می‌پذیرد که عملیات نصب سانترال را انجام داده است اما ممکن است این اشکال دلایل دیگری نیز داشته باشد. مشکل آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال معمولاً با عباراتی چون آزاد نشدن خط شهری، بی صدا شدن بوق تلفن سانترال، بوق آزاد نزدن تلفن سانترال و مواردی از این دست از سوی مراجعان و کاربران این دستگاه عنوان می‌شود. (توصیه می‌شود در صورت مواجهه با این اشکال با کارشناسان مرکز تعمیر تلفن پاناسونیک تماس بگیرید)


نتیجه تصویری برای رفع مشکلات تلفن سانترال


دلیل آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال

تشخیص دقیق علت آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال، بدون بررسی این دستگاه و تست تمامی تجهیزات متصل به آن امکان‌پذیر نیست. اما تجربه ثابت کرده که این اشکال معمولاً به دو دلیل اتفاق می‌افتد که در بخش زیر به آنها اشاره خواهد شد. توصیه می‌شود در صورت مواجهه با این اشکال موارد درج شده در بخش زیر را تست نمایید تا مشکل آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال برطرف گردد. در صورت تداوم اشکال توصیه می‌شود با یکی از مراکز مجاز حوزه تعمیر تلفن پاناسونیک تماس گرفته و نوع اشکال پیش آمده را با کارشناس تعمیر درمیان بگذارید.


عیب‌یابی مشکل آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال

دستگاه سانترال در حالت ابتدایی، جعبه‌ای خالی است که با توجه به نیاز مجموعه با کارتهای مرتبط تجهیز می‌شود. یکی از علت‌های آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال بی‌توجهی‌هایی که در حین نصب دستگاه رخ می‌دهد. برای مثال دستگاه سانترال KX-TES824، در حالت اولیه، ۳ خط شهری را پشتیبانی می‌کند، اگر در مجموعه‌ای استفاده شود که دارای ۲ خط شهری است، این دستگاه می‌تواند با اتصال ۲ سیم به جک CO از خطوط شهری ۱ و ۲ استفاده کند. اما در این‌صورت، خط شهری شماره ۳ از نظر سیستم همچنان فعال خواهد بود. اتفاقی که در این شرایط می‌افتد آن است که هر فرد با وارد کردن عدد ۰ یا ۹ (بسته به تنظیمات) انتظار دارد خط ۱ و یا ۲ شهری آزاد شود ولی با برداشتن گوشی تلفن و فشردن ۰ و یا ۹ هیچ صدایی نمی‌شنود. در این وضعیت، علت آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال همین غیر فعال نکردن خط شهری شماره ۳ است که از نظر مرکز تلفن همچنان فعال است.


علت دیگری که سبب‌ آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال می‌گردد آن است که یکی از خطوط شهری از سمت مخابرات به هر دلیلی قطع باشد. (این مورد را در شرایطی مدنظر قرار دهید که اقدامات بالا به درستی انجام گرفته باشد) در این وضعیت دستگاه سانترال این خط را مانند نمونه بالا فعال دانسته و در صورت فشردن عدد ۰ یا ۹ باز خط را آزاد می‌کند. (در حالی که کاربر صدایی نمی‌شنود). برای رفع این مشکل کافی است با بررسی خطوط شهری، قطع یا وصل بودن آنها از سوی مخابرات بررسی گردد و در ادامه سیم متصل شده به سانترال، تست شود. پس از چک کردن این موارد و عدم دریافت نتیجه تماس، با یکی از واحدهای فنی و تخصصی مخاربرات برای اعزام کارشناس و رفع مشکل اقدام نمایید.



تعمیر تلفن سانترال پاناسونیک

تعمیرات سانترال پاناسونیک یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی پاناسونیک است. خدمات مرتبط با این سرویس، به دو صورت تعمیر در محل و تعمیر در مرکز انجام می شود. متقاضیان دریافت خدمات تعمیرات سانترال پاناسونیک با توجه به شرایط خویش می‌توانند درخواست خود مبنی بر دریافت «سرویس تعمیر در محل سانترال پاناسونیک» و یا «تعمیر در مرکز» را ثبت نمایند. شایان ذکر است تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز –از جمله خدمات مرتبط با رفع مشکل آزاد نشدن خط شهری در تلفن سانترال-  توسط تیمی از خبره ترین کارشناسان تعمیر و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد.


نمایندگی سانترال پاناسونیک

نمایندگی سانترال پاناسونیک ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های فروش، تعمیر، نصب و راه‌اندازی مرتبط با انواع تلفن سانترال به متقاضیان است. سیم کشی یا کابل کشی خطوط تلفن جهت استفاده صحیح و بهینه برای نصب سانترال ، تعمیرات سانترال، فکس و گوشی تلفن سانترال پاناسونیک، عقد قراد داد نگهداری و مشاوره با کلیه سازمان ها و شرکتهای خصوصی جهت اطمینان از برقرار بودن خطوط تلفن و…  برخی از تخصصی‌ترین خدماتی است که توسط کارشناسان نمایندگی سانترال پاناسونیک ارائه می‌گردد. همانگونه که می‌دانید دستگاه سانترال در جایگاه یک مرکزِ تلفنِ خصوصی نقش ویژه‌ای در مدیریت تماس‌ها ایفاء می‌کند. این دستگاه به‌صورت  پیش‌فرض جعبه‌ای خالی است که پر شدنش برحسبِ خواسته و نیاز مجموعه صورت می‌گیرد. کارت‌های تعبیه شده در سانترال خود متشکل از دیود و قسمت‌های بسیار کوچک و حساس الکترونیکی هستند. طراحی این کارت‌ها به شکلی صورت گرفته که در عین حساسیت نسبت به تغییر ولتاژ برق، کمی مقاومت داشته باشند استفاده از این دستگاه در برخی مکان‌ها -نظیر مجموعه‌هایی که برق محیط ناپایداری دارند- بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.


لینک مقاله : 

https://panasonic-service.ir/%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D8%B7-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84/